Mavi Badem'li Blog : Etsy'de Dükkan Açmak

Kahveni Kendin Yap!

twitter

28 Eylül 2020 Pazartesi

Etsy'de Dükkan Açmak

 



Etsy'de 8 adımda dükkan açmak: 

  • Etsy hesabınızı oluşturun
  • Mağaza tercihlerinizi seçin
  • Dükkan isminizi belirleyin
  • Dükkanınıza ürünler ekleyin
  • Ödeme yöntemlerinizi belirleyin
  • Faturalandırmayı ayarlayın
  • Dükkanınızı açın
  • Mağazanızı özelleştirin ve pazarlayın
Amigurumi oyuncak mı yapıyorsunuz? Sakızdan portre mi tasarlıyorsunuz? Epoksi (Resin) bardak altlıkları ya da tepsi mi yapıyorsunuz? Tasarladığınız şey her neyse, yaptığınız şeyi arayan yüzlerce müşteri vardır ve bu müşteriler sizi Etsy pazar yerinde bekliyorlar. 

Etsy'de dükkan veya mağaza açmak deneyiminiz yoksa, ilk başlarda size bir az karmaşık gelebilir. Ancak emin olun her hangi bir online sitede hesap açmaktan öte değildir, Etsy'de dükkan açmak. 

Etsy Mağazası nasıl açılır? Başlamak için 8 adım.

Etsy dükkanı açmak çok kolaydır. Sadece alttaki sekiz adımı izlemeniz yeterli olacaktır. 

1. Etsy Hesabı Açmak


Etsy satıcı hesabı açmak için alttaki resimde de göründüğü gibi en basit adımdır. Hesabı açmak için e-mail adresinizi, adınızı, şifrenizi girerek kaydol (Register) butonuna tıklamanız yeterli olacaktır. 

Ayrıca Etsy'de hesap açmak için Google, Facebook veya Apple hesaplarınızı da kullanabilirsiniz. 

Ek olarak, mevcut bir Etsy hesabınız varsa, siteye giriş yaptıktan sonra Etsy Mağazanızı açın (Open your Etsy shop) kısmından devam edebilirsiniz. 



2. Dükkan tercihlerinizi ayarlayın


Ardından, mağazanız için temel ayarları belirleyeceğiniz "mağaza tercihleri" (shop preferences) ekranına yönlendirileceksiniz.

Öncelikle, öğelerinizi tanımlayacağınız dil olan varsayılan dilinizi ayarlayacaksınız (Etsy mağazanızı açtıktan sonra, sayfanızı diğer dillere çevirmeyi seçebilirsiniz). Ardından, kendi ülkenizi ve öğelerinizi listelemek istediğiniz para birimini ayarlarsınız.

Bu resimde Etsy mağaza oluşturma işlemini görebilirsiniz.
Kaynak: Etsy


Banka para biriminiz mağazanızın para biriminden farklıysa, müşteriler satın alma işlemi yaptığında para birimi dönüştürme ücretlerine (satış tutarının% 2,5'i) maruz kalacağınızı unutmamak önemlidir.

Son olarak, tam zamanlı satıcı mı, yarı zamanlı satıcı mı yoksa "diğer" mi olduğunuz sorulacak. Bu, Etsy'nin kendi amaçları için sorduğu bir sorudur. 

3. Etsy Dükkan isminizi seçin


İşte yaratıcı olmaya başlayabileceğiniz yer: Etsy mağazanızın adını bulmak. Dükkan isminizin ilgi çekici, bir o kadar da müşteriler için kolay ve ürünlerinizle bağlantılı olmasına özen gösterin.

Mağaza adınız, Etsy’nin yönergelerine uyduğu sürece istediğiniz herhangi bir şey olabilir:

  • Dört ila 20 karakter uzunluğunda
  • Hiçbir boşluk veya özel karakter olmamalı
  • Başka bir Etsy satıcısı tarafından kullanılan bir ad olmaması
  • Ticari marka ihlali olmaması
  • Ve (tabii ki) küfür yok
  • Halihazırda kullanımda olan bir ad girmeye çalışırsanız, Etsy, aşağıdaki resimde de görebileceğiniz gibi, mevcut olan bazı benzer adlar önerecektir:
Burada, seçtiğiniz ad zaten kullanılıyorsa, Etsy'nin isimleri nasıl önerdiğini görebilirsiniz. Resim kaynağı: Etsy



Genel olarak, mağazanız için doğru adı seçmek için Etsy'nin önerdiği aşağıdaki ipuçlarına başvurabilirsiniz:



Telkin edici, açıklayıcı adlar deneyin: Markanızın hissini uyandıran kelime veya ifadelerin yanı sıra ne sattığınızı açıklayan kelimler de kullanabilirsiniz. Örneğin: elyapımıçanta, DoğalSuluMeyveler, Küçükkediçizimleri,vs. 

Soyut isimleri deneyin: Soyut isimler mağazanıza benzersiz bir öğe ekleyebilir ve müşterilerin çevrimiçi arama yaparken mağazanızı bulmasını kolaylaştırabilir. 

Adınızı kullanın: Adınız hızlı ve kolay bir seçenek olabilir ve sattığınız ürünleri kolayca değiştirmenize veya uyarlamanıza olanak tanır. Bununla birlikte, yalnızca adınızı kullanan bir mağaza bulmak daha zor olacaktır, bu nedenle Etsy, "Studio", "Inc" veya "Workshop" gibi bir ek eklemenizi önerir. Örneğin, JennfierCraftCorner, DIYMike, KobieMoorePaintings

Etsy mağazanızı gerçekten açmadan önce, doğru işletme adını seçmek için biraz zaman ayırmanız gerekir - çünkü başladıktan sonra adınızı yalnızca bir kez değiştirebilirsiniz.

4. Dükkanınıza ürünler ekleyin

Bir Etsy mağazasını nasıl açacağınızı öğrenmenin bir sonraki adımı, öğelerinizi listelemektir. Bununla birlikte, fiziksel ve dijital öğeleri listelemek (yazdırılabilir kırtasiye, desenler, çıkartmalar, hediye etiketleri düşünün) ayrı süreçleri içerir. Somut bir öğenin nasıl listeleneceğine ilişkin temel bilgileri size göstereceğiz; Dijital bir öğeyi listeliyorsanız Etsy'nin kılavuzuna başvurabilirsiniz.

Fotoğraf ekle.

Etsy, müşterilerin ürününüzü çeşitli açılardan görebilmesi ve resimlerinizin boyutunun en az 1.000 piksel kare olması için öğe başına en az beş fotoğraf kullanmanızı önerir (en fazla 10 fotoğraf ekleyebilirsiniz).

Resim kaynağı: Etsy

Ek olarak, bir ürünün varyasyonlarına sahipseniz (örneğin, birden fazla renkli tişört), müşterilerin tüm seçeneklerini görebilmesi için bu varyasyonların fotoğraflarını ekleyebilirsiniz.

Küçük resminizi ayarlayın.

Küçük resminiz, müşterilerinizin mağazanızda, arama yoluyla ve Etsy'de başka yerlerde gördükleri öğenizin ilk resmidir - ürününüzün vesikası olarak düşünün. İyi olduğundan emin ol.


Listeleme ayrıntılarınızı tamamlayın.

Öğenize, 140 karakterlik sınırınızı göz önünde bulundurarak ürünü mümkün olduğunca ayrıntılı olarak tanımlayan bir başlık verin. Ayrıca, ürüne ilişkin ayrıntılı bir açıklama, madde işaretli bir genel bakış ve ürünün kategorisi ve türü gibi ek ayrıntılar sunma fırsatınız olacak.

Açıklama bölümünde, e-ticaret SEO için optimizasyon yapmanıza yardımcı olabilecek bir Google arama sonucu için girişinizi de ön izleyebilirsiniz.

Envanterinizi ve fiyatlandırmanızı tamamlayın.

Bu bölümde, ürününüzün fiyatını, satış vergisini (varsa), miktarını (stokta birden fazla varsa), SKU numarasını (varsa) ve varyasyonlarını gireceksiniz.

Yukarıda bahsettiğimiz gibi, boyutlar, malzemeler ve renkler gibi varyasyonlar ekleyebilir ve ilgili fotoğrafları bu varyasyonlara bağlayabilirsiniz.

Gönderim ücretinizi belirleyin.

Burada, kullandığınız gönderi hizmetleri, maliyetler, menşe ülke, işlem süresi ve ürün ağırlığı ve boyutu gibi gönderi süreçleriniz hakkında gerekli tüm ayrıntıları ekleyeceksiniz.

Etsy'nin sizin için kargo fiyatlarınızı hesaplamasını da seçebilirsiniz (önerdikleri) Bu durumda, öğe ağırlığını ve boyutunu (paketlendiğinde) girmeniz gerekecektir. Ardından, bu bilgilere dayanarak, alıcının göreceği gönderim fiyatını ön izleyebilirsiniz.






Listenizi yayınlayın.

Yayına almadan önce müşterilere nasıl görüneceğini görmek için girişinizin tamamını ön izleyebilirsiniz.

Etsy mağazanızı ilk açtığınızda, istediğiniz kadar ürün ekleyebilirsiniz. Etsy, ne kadar çok ürününüz olursa müşterilerin sizi bulma olasılığı o kadar yüksek olur.

5. Ödeme tercihlerinizi seçin.



Öğelerinizi ekledikten sonra, Etsy ödeme tercihlerinizi ayarlamanız gerekecektir.

Öncelikle, ödemeleri nasıl kabul etmeyi tercih edeceğinizi seçeceksiniz - seçenekler arasında PayPal, çek veya banka havalesi, "diğer" veya satıcıların ödeme almalarının ana yolu olan Etsy Payments bulunur.  Bu seçenekle, kredi kartlarını, banka kartlarını, Etsy hediye kartlarını ve mağaza kredisini ve daha fazlasını kabul edebilirsiniz.

Şu anda Etsy, uygun olan herhangi bir satıcının (bulundukları yere göre) Etsy Payments'ı şart koşmaktadır. Bu çerçevede, Etsy PayPal'ı bağımsız bir ödeme seçeneği olarak sunsa da, 15 Mayıs 2019 itibarıyla ABD dahil uygun ülkelerdeki satıcılar entegre PayPal ile Etsy Payments'ı kullanmalıdır. 

Ayrıca, Etsy Payments için uygunsanız, bunu ödeme ayarlarınızın bir parçası olarak ayarlamanız gerekir - ödeme depozitolarınızı Etsy'den almak için banka hesabınızı ve ikamet adresinizi (yukarıda gösterildiği gibi) girin.


6. Faturalandırmayı ayarlayın.


Bir Etsy mağazası açtığınızda, bu adım tamamen ülkenize bağlı olacaktır.

Etsy, belirli ülkelerde kimlik yetkilendirme amacıyla bir kredi kartı sağlamanızı isteyecektir. Ayrıca, Etsy'nin satış ücretleri karşılığında sizden ücret alabilmesi için kayıtlı bir karta da ihtiyacınız olacak (daha fazlası aşağıdadır).

Kaynak: Etsy


ABD'li bir satıcıysanız, otomatik faturalandırmaya kaydolma seçeneğiniz vardır; bu durumda Etsy, yaptığınız satış ücretleri için kredi kartınızdan otomatik olarak kayıt ücretini alır, böylece aylık ödemenizi yapma konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. 

7. Dükkanınızı açın.


Bu noktada, bir Etsy mağazasını nasıl açacağınızı başarıyla öğrendiniz - "Mağazanızı Açın" ı (Open Your Shop) tıkladığınızda mağazanız açılacaktır.

Mağazanızın URL'si iki biçimden birinde olacaktır:

https://www.etsy.com/shop/yourshopname
https://shopname.etsy.com

8. Mağazanızı özelleştirin.


Etsy mağazanızı gerçekten açtığınıza göre, artık online satış yapmaya başlama zamanı.

Unutmayın, bir Etsy mağazası açmak yeterli değildir; tıpkı fiziki mağaza gibi, dijital mağazanızın da mükemmel tasarımı, güzelce seçilmiş, sezgisel olarak organize edilmiş ve sürekli güncellenmesi gerekir. Etsy mağazanızın başarıyla açıldığından (ve çalıştığından) emin olmak için doldurabileceğiniz birkaç bölüm daha:

1. Kendiniz hakkında fotoğraflı bilgiler ekleyin (Bio)

Herkese açık profiliniz, siteyi ziyaret edenlerin hem bir işletme sahibi hem de işinizin dışında bir kişi olarak sizin hakkınızda nasıl daha fazla bilgi edinebileceği yerdir.

Biyografinizde, halka istediğiniz her şeyi söyleyebileceğiniz serbest alanınız var. Geçmişiniz, ilgi alanlarınız, nitelikleriniz hakkında biraz bilgi verin ve ürünlerinizin arkasındaki hikayeyi, misyonunuzu ve yaptığınız işi neden sevdiğinizi anlatın.

2. Satış politikalarınızı belirtin

Bu kısımda, müşterilerinizin üretiminiz, işlemeniz, sevkıyatınız ve ödeme süreçlerinizle ilgili olabilecek tüm ilgili sorularını yanıtlayacaksınız. Alıcılarınızın, ürünlerinin kendilerine ulaşmasının ne kadar süreceği konusunda net bir fikir sahibi olması için tahmini bir işleme ve gönderim süresi eklediğinizden emin olun.

Ayrıca, iade ve değişim politikanızı ve kabul ettiğiniz ödeme yöntemlerini eklediğinizden emin olun. Ödeme ayarlarınızda "diğer" i belirttiyseniz, bu bölüme ve her girişe bu ödeme yöntemiyle ilgili bilgileri ve talimatları eklemeniz gerekir.

3. Bölümler ekleyin.

Ürünlerinizi kategorilere ayırın, böylece alıcılar ürünlerinizi daha kolay eleyebilir. Arama çubuğuna benzeyen bölümler, ana sayfanızın sol tarafında görünecek ve her kategorideki ürün sayısını içerecektir.

Etsy Ücretleri


Bir Etsy mağazasının nasıl başlatılacağına dair buraya kadar okuduğunuz her şeyi aklımızda tutarak, platformda satışla ilgili bir başka önemli noktayı inceleyelim: Etsy satıcı ücretleri. Beşinci ve altıncı adımlarda bahsettiğimiz gibi, ödeme tercihlerinizi seçmeniz ve fatura bilgilerinizi ayarlamanız gerekecek, her ikisi de ödeyeceğiniz Etsy ücretleriyle doğrudan ilgilidir.

Peki, Etsy ücretleri nedir?


Herhangi bir online pazaryeri gibi, Etsy de satıcılarından ürünlerin listelenmesi ve satılmasıyla ilgili ücretler alır. Bir Etsy mağazasına katılmak ve açmak ücretsiz olsa da - tabii ki ücretli bir abonelik planını tercih etmediğiniz sürece - Etsy'de fiilen iş yapmakla ilgili maliyetleri ödemeniz gerekecektir.

Etsy Payments kullanıyorsanız, bu ücretler otomatik olarak satış fonlarınızdan düşülecektir. Ayın sonunda hala ek ücretler borcunuz varsa, herhangi bir faturada yapacağınız gibi onlara ödeme yapmaktan sorumlu olacaksınız.  Bu durumda, otomatik faturalandırmaya kayıtlı ABD'li bir tüccarsanız, Etsy, kayıtlarınızda bulunan kredi kartınızdan otomatik olarak ödeme alacaktır.

Öte yandan, Etsy Payments'ı kullanamayan bir ülkede faaliyet gösteriyorsanız, aylık faturanızı platformda yönetmek ve ödemekle sorumlu olacaksınız.

Etsy Listeleme Ücretleri


Listeleme ücretleri, Etsy'nin ürünlerinizi mağazanızda gerçekten listelemek için aldığı satıcı ücretleridir.  Etsy, liste başına 0,20 USD ücret alır ve bir ürün listelendiğinde ödeme hesabınıza (altıncı adımda ayarladığınız) eklenir.

Ürün satıp satmadığına bakılmaksızın, listelediğiniz her ürün için bu Etsy ücretini ödemeniz gerekir. Bir ürün için ödediğiniz ücret dört ay sonra sona erer ve bu noktada, girişi mağazanızda tutmak istiyorsanız, yenilemeniz ve ek olarak 0,20 USD ödemeniz gerekir.

Listeleme ücretlerinin USD  olarak faturalandırıldığını unutmamak önemlidir, bu nedenle Etsy mağazanızı başka bir ülkede işletiyorsanız, giriş ücretiniz döviz kuruna bağlı olarak farklı olabilir.

Etsy İşlem Ücretleri


Ardından, bir ürün satıldığında Etsy işlem ücreti alır. Etsy’nin işlem ücreti, gönderim ve hediye paketi dahil olmak üzere toplam ürün maliyetinin% 5'idir ve sizin belirlediğiniz giriş para biriminden tahsil edilir.

Bu nedenle, ödeme para biriminiz listeleme para biriminizden farklıysa (yukarıda bahsettiğimiz gibi), Etsy ücret tutarını listeleme para biriminden ödeme para biriminize cari piyasa kuruna göre çevirecektir. Bununla birlikte, para birimi dönüştürme gerekliyse, Etsy'nin bu işlem için% 2,5 ücret alacağını unutmamak gerekir.

Etsy Ödeme İşlem Ücretleri


Etsy mağazanızda Etsy Payments'ı kullanarak online olarak ödeme kabul ederseniz, bir ürün satıldığında her işlem için bir ödeme işlem ücreti ödersiniz. Etsy'nin talep ettiği ödeme işlem ücretleri banka hesabınızın konumuna göre değişiklik gösterir. ABD'li satıcılar için Etsy, işlem başına% 3 + 0,25 Amerikan doları ücret almaktadır. 

Ayrıca, KDV'ye veya katma değer vergisine tabi bir yerde satıcıysanız, Etsy bu vergiyi gerektiği gibi hem ödeme işlemlerine hem de diğer satıcı ücretlerine dahil edecektir.

Diğer Etsy Satıcı Ücretleri


Listeleme, işlem ve ödeme işlemleri Etsy'nin aldığı üç ana satıcı ücreti türü olsa da, ek ücretlere tabi olacağınız durumlar vardır.

Öncelikle, gönderi etiketlerinizi Etsy aracılığıyla satın alırsanız, seçtiğiniz kargo etiketlerine göre ilgili ücretleri ödemeniz gerekir. Elbette nakliye etiketi ücretleri, konuma ve diğer gönderim ayarlarına bağlı olacaktır.

İkinci olarak, Etsy mağazanızdan metrekare kullanarak Etsy mağaza envanterinizden senkronize edilmeyen ürünleri şahsen satarsanız, metrekareden alınan kredi kartı işlem ücretlerine ek olarak işlem başına 0,20 $ Square manuel ücreti ödersiniz.

Etsy'de Satış İçin İpuçları



Artık Etsy mağazasını nasıl açacağımızı açıkladığımıza göre, Etsy işletmenizin doğrudan Etsy mağaza sahiplerinden temin edilen doğru adımlarla başlamasını sağlamak için en önemli ipuçlarını tartışalım.

Profesyonel (veya profesyonel görünümlü) fotoğraflar çekin.

Hoşunuza gitsin ya da gitmesin, imaj odaklı bir toplumda yaşıyoruz - buna fiziksel nesneler de dahil. Müşterilere şık, iyi aydınlatılmış ve ürünü çeşitli açılardan gösteren ürün resimleri sağlamanız çok önemlidir.

SEO ile mağazanızı aranabilir hale getirin.


Etsy'de SEO taktiklerinden yararlanmak, mağazanızın bulunmasını kolaylaştırır, bu nedenle müşterileri ürünlerinize çekmenin kesin bir yoludur. Ancak, web siteniz veya blogunuz için bir SEO sihirbazı olsanız bile, Etsy'nin en son halletmek isteyeceğiniz kendi SEO kurallarına sahip olduğunu bilin.

Başlığınızın ürününüz için uygun ve anahtar kelime dostu olduğundan emin olun. Bu satırlar boyunca etiketlerinizde, mağaza başlığınızda, mağaza bölümlerinizde, ürün başlıklarınızda ve açıklamalarınızda olabildiğince çok anahtar kelime kullanın. Başlığınızla anlamlı olan etiketler eklediğinizden de emin olmalısınız. Bu süreçte size yardımcı olmak için Marmalead veya EtsyRank gibi bir anahtar kelime aracı kullanabilirsiniz.

Mağazanızın daha fazla girişi varsa, arama yoluyla bulmanın daha kolay olacağını bilmek de önemlidir.

Bol kazanclar dilerim :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder