Mavi Badem'li Blog : Evde Doğal Tonik Yapımı

Kahveni Kendin Yap!

twitter

20 Mayıs 2020 Çarşamba

Evde Doğal Tonik Yapımı


Cilt temizliğinin olmazsa olmazlarından sayılan toniği kendim hazırlamaya şu malum Corona günlerinde karar verdim. Bildiğiniz üzere, tonik cildimizdeki gözenekleri sıkılaştırır, yüz temizliğini tamamlar ve düzenli kullanıldığında cildi rengini eşitler. Ben de balkonumdaki kırmızı güller ve bahçemizdeki papatyalardan mükemmel bir ev yapımı organik tonik hazırladım.

Evde Doğal Gül Toniği Tarifi

Topladığınız birkaç, (ben 5-6 adet büyük gül ile yaptım) gülü bir kavanoza doldurun. Üzerine bir su bardağı sıcak kaynar suyu dökün ve kavanozun kapağını kapatın. Gülün rengi beyazlaşınca üstte kalan gülleri de dibe doğru itin ve soğutun. 

Soğuduktan sonra gül suyunu süzün ve buz dolabına kaldırın. Günde iki kez makyaj temizliğinden sonra pamukla yüzünüze uygulayın. 

Bu arada ben kırmızı gül kullandım o yüzden tonik kırmızı oldu. Beyaz veya uçuk pembe gül kullananlar beyaz su elde edeceklerinde endişe etmelerine gerek yok. 

Gül suyunun cilde faydaları saymakla bitmez:

- Cildi nemlendirir
- Cilt yaşlanmasını önler
- Ciltte oluşan kızarıklığı alır
- Düzenli olarak kullandığınızda akne ve sivilce oluşumun önler
- Akşam yatmadan önce temiz bir pamuk yardımıyla yüzüne sürdüğünüz gül suyu rahat bir uyku uyumanızı sağlar. 
- Gün boyu cildinizde biriken yağı temizler
- Cilt lekelerini zamanla açar ve daha berrak bir cilde sahip olmanızı sağlar 

Gül suyunu aslında 2-3 ay oldu kullanalı. 


Evde Doğal Papatya Toniği Tarifi

Bahçemizden topladığım yaklaşık bir su bardağı papatyaya bir su bardağı kaynar su koydum. Soğuyana kadar beklettim ve sonra süzdüm. Ardından buz dolabına kaldırdım. Papatya toniğini de aynı gül toniği gibi sabah akşam cildime temiz pamukla uyguluyorum. 

Papatya toniğinin cilde faydaları: 

- Cildi ölü hücrelerden temizler 
- Cilt rengini açar
- Antiseptik özelliği ile sivilce ve yara izlerinin hızlı iyileşmesine yardımcı olur
- Cildinizi yumuşatır ve onarır












1 yorum: