Mavi Badem'li Blog : Japonya'da çalışmak

Kahveni Kendin Yap!

twitter

25 Ekim 2023 Çarşamba

Japonya'da çalışmak


Japonya çalışmak veya yaşamak için her ne kadar hayal dünyamızın çok uzağında olsa da, beklenmedik bir anda kendinizi orada bulabilirsiniz. Sonuçta hayat sürprizlerle dolu :) 


Japonya'ya nasıl gittim?


Çalıştığım uluslararası oteller zincirine bağlı iş yerim sezonluk olduğu için kış aylarında bizi farklı ülkelerdeki otellere task-force için göndermektedir. Task-force-yoğun sezonda otellerin bir birine gönderdiği destek ekibi anlamına gelmektedir. Ben de geçen sene Japonya'nın başkenti Tokyo'da bulunan bir otele Misafir İlişkilerine destek amacıyla gönderildim. 


Vize Süreci


Japonya Türk vatandaşlarından vize istememektedir ancak çalışmaya gittiğim için bana çalışma izni almaları gerekmekteydi. Çalışma izni alabilmem için Certificate of Eligibility (Coe) , yani Japonya'ya iniş için onay veren Uygunluk Belgesi'ne ihtiyacım vardı. Bu belgeyi alabilmek için Japonya'da garantör veya sponsor 'a ihtiyacınız olacak. Garantör genelde çalışacağınız şirket veya okulunuz oluyor. İşlemlerin başarılı bir şekilde yürütülmesi için aracı vize şirketi ile ilerlemenizi tavsiye ederim. Aksi takdirde süreç evrak eksikliğinden dolayı uzayabilir. 



Benden diploma (İngilizce çevirili), fotoğraf, pasaport ve CV istediler. Bu arada 10 yıl iş tecrübesi uygunluk belgesi almanızı kolaylaştıracaktır. Tüm bu evraklara ek olarak, Japonya'daki garantör şirket de bazı evrakları aracı şirkete takdim ettikten sonra 3 hafta içerisinde Japonya Uygunluk Belgesi (Coe Japan) onaylandı ve DHL ile bana yolladılar. Evrak elime 5 günde ulaştı ve Japonya'nın İstanbul'daki Büyükelçiliğinden vize için randevu aldım. Vize 3 iş günü içerisinde onaylandı. Ben 3 aylığına gittiğim için vize süreci 4 haftada tamamlandı. Ancak uzun süreli iş veya okul için bu süreç 1-3 ay arasında değişmektedir. 

Uçuş zamanı :)



Ben Japonya'ya THY ile uçtum. Uçağımız tam 2 saat rötar yaptı ve stresli süreci daha da zorlaştırdı diye bilirim. Uçağa bindiğinizde koltukların üzerinde küçük çanta içerisinde göz bandı, kulak tıkacı, çorap, terlik, diş macunu ve fırçası ve dudak balm'ı bulunmaktadır. Bence hayat kurtaran bir jest ;). Uzun yolculuklarda nelere dikkat etmeniz gerektiğini diğer sitelerden bulabilirsiniz.

Bu arada Tokyo'ya gidecekseniz Haneda Havalimanını seçmenizi tavsiye ederim. 



Bir sonraki yazı: Japonya'da maaş sistemi veya Japonya'da ne kadar maaş alırsam yeterli olur?









1 yorum:

  1. Aydınlatıcı ve detayldetaylı bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil