Mavi Badem'li Blog : Tembellito'nun Güzellik Tavsiyeleri :)

Kahveni Kendin Yap!

twitter

12 Ocak 2020 Pazar

Tembellito'nun Güzellik Tavsiyeleri :)

Yaz bitti! Tüm yaz boyu tadını çıkarttığımız Deniz, Güneş, Kum sezonu cildimizde ve vücudumuzda bazı dengeleri değiştirdi. Gözaltı renk değişimleri, kırışıklar, esneklik kaybı, cildimizdeki nemsizlik, koyu lekeler ve vücudumuzun kuruluğu havalar soğuyunca kendini göstermeye başladı. 


The Lifeco Organik Hindistan Cevizi Yağı 337 mL



Antalya'da yaşayan tüm bayanlar gibi benim de yaz aylarında çoğalan gözaltı torbaları ve kırışıkları, cildimdeki nem kaybı, vücudumun, özellikle bacaklarımın kuruluğu kabusum olmuştu.


Uzun yıllardır yarım yamalak yaptığım bakım ve maskeleri bu sene ciddiye almaya ve düzenli yapmaya karar verdim. Sonuç olarak yüzümde, gözaltı çevremde ve vücudumda çok bariz değişimler fark ettim.

Güzel bayanlar, öncelikle sizlere tavsiye etmek istediğim şey yaptığınız bakım ve maskeleri DÜZENLİ olarak uygulamanızdır. Yani bir defa sürdüğünüz maskeden asla sonuç alamazsınız! 


Şimdi gelelim, sizlere tavsiye edeceğim bakım ve maskelere :) 

Ter kokusuna karşı LAVANTA Yağı!


Kardeşim eczacı olduğu için geçenlerde bana ter kokusuna karşı ve aşırı terlemenin karşısını almak için Lavanta Yağı kullanmamı tavsiye etti. Açıkçası, otelci olduğumdan ve neredeyse günün tamamını koşturmakla geçiren biri olarak ter kokusuna karşı denemediğim ürün kalmamıştı. 

Lavanta yağını tereddütle denedim. Sonuç? Muhteşem! Ne aşırı terleme oldu ne de bir gram ter kokusu. Harika! 


Kullanışı: Temiz koltuk altına bir miktar Lavanta yağını sürün ve elinizle iyice bastırarak hafif masaj yapın. Bu kadar! Tüm gün boyunca ne ter kokusu ne de aşırı terleme! 

Gözaltı morlukları, kırışıkları ve torbaları!


Güneşlenmeyi çok sevdiğim için SPF derecesi ne kadar yüksek krem kullanırsam kullanayım, yine de gözaltı torbaları, morlukları ve gittikçe artan kırışıklar peşimi bırakmıyor. 

Yukarıda da belirttiğim üzere bu sene bakımları istikrarlı bir şekilde yapmaya karar verdiğimden özellikle güldüğüm zaman yüzüme acayip kötü görünüm veren gözaltı kırışıkları ve esneklik kaybı ile mücadeleye başladım.

 Gözaltı morlukları, kırışıklıklar ve esneklik kaybı için bakım önerileri


eye wrinkle ile ilgili görsel sonucuİki yıldır tüm tavsiye edilen, reklamlarda önüme çıkan, üzüm çekirdeği özlü, kahve özlü, yeşil çay özlü, vs. bildik bilinmedik tüm göz kremlerinin neredeyse hepsini kullandım.

Kremleri ilk kullanmaya başladığımda psikolojik mi, yoksa gerçekten de öyle mi, anlamıyorum, göz altlarımda hafif bir toparlanma, kırışıklarda açılma ve şişlerde inme fark ediyordum. Ancak bu farkı sadece 10 gün falan hissediyordum. İlerleyen günlerde kremi kullanmaya devam etmeme rağmen sabahları uyanınca yine aynı şişler, koyu halkalar ve gülümsedikçe kalından inceye doğru ilerleyen kırışıklar moralimi bozuyordu. 

Fakat son bir buçuk aydır göz altlarım için yaptığım araştırmalar sonucunda bazı bakımlar ve kremlerle göz altlarımda 65% düzelme fark etmekteyim. 



Peki göz altı bakımı için neler yapıyorum? 



- Bol su içiyorum

- Uyku düzenim hiç değişmiyor. En az 6-8 saat gece uykumu alıyorum

- Göz makyajımı silmek için yağ bazlı ürünler kullanıyorum. Bu aralar kullandığım en etkili göz makyajı temizleyicim SEPHORA WATERPROOF EYE MAKE UP REMOVER 

eye cream sephora care ile ilgili görsel sonucu- Göz altı şişlikler ve kırışıkların azalmasında en etkili ve favori kremim bu aralar yine Sephora Collection'dan Creme Yeux Eclat Göz Kremidir. Kremi sabah akşam temiz göz altlarıma uyguluyorum. Şişlikler anında gidiyor. Sephora göz kremi aynı zamanda kuruluk, koyu halkalar ve torbalanma gibi göz çevresine özel endişeleri hedefler. Sephora Collection Brightening Eye Cream formülündeki Kafein torbalanmayı giderir, doğal kökenli Hyalüronik Asit nemin tutulmasını arttırır ve dehidrasyonu önler. Mudar bitki kabuğu özü yaşlanma karşıtı özellikler sağlar. Aynı zamanda gözlerdeki yorğun ve bitkin görünümü azaltır. Antioksidan etki sağlar. Ben şu anda kremden memnunum. 


- A ve E vitaminleri içiyorum (şu anda içtiğim vitaminler Avicap ve Evicap). Bu vitaminleri 1 ay ara ile tekrarlıyorum. (Eğer karaciğer, böbrek veya başka buna benzer rahatsızlığınız varsa, ya da hamilelik söz konusuysa, önce doktordan tavsiye alın. Benim her hangi bir rahatsızlığım olmadığından vitaminlerin yan etkilerini görmedim). 

- Kakao yağı, Hindistan Cevizi yağı, Shea yağı, A vitamini ve E vitaminlerinden oluşan karışımı her sabah ve akşam genel yüzüme uyguluyorum. Böylece yüz ve gözaltı nem dengesini sağlıyorum. Yağlar size fazla gelmesin. (Shea butter aktardaki fiyatı 35 lira, kakao yağı 15 lira, Hindistan Cevizi yağı büyük boy 40 lira). Yani bu karışım size maksimum 100 liraya mal olacak ama etkisi 300-500 lira arası değişen kremlerden daha yüksektir. 

-Pirinç unu maskesi uyguluyorum. Bazen 2 yemek kaşığı pirinç ununa biraz süt ve limon suyu ekleyerek, bazen de 2 yemek kaşığı pirinç ununa kivi suyu ve limon suyu ekleyerek maske yapıyorum ve göz altı dahil tüm yüzüme uyguluyorum. Kuruyunca nazikçe yıkıyorum. Pirinç unu B1 ve B2 vitaminleri, potasyum ve fosfor bakımından zengindir. 


ÖNEMLİ NOT: Sadece bitkisel yağlar kullanmak tek başına göz altı veya cilt için faydalı olmaya bilir. Bunu yıllardır deneyen biri olarak söylüyorum. Mutlaka krem kullanmak şart!


Siyah Noktalarla Savaş!  


blackhead face ile ilgili görsel sonucu
Gelelim asıl beni bıktırmış, hiç bir bakım ve cilt temizliğinin işe yaramadığı siyah noktalara. Siyah noktalar için evde maske yapımı çok kolay ve en etkileyici yöntemdir. 

1. Yumurta ve Nişasta Maskesi 

2 Yemek kaşığı Mısır Nişastası
1 Yumurtanın beyazı 

Karıştırın ve yüzünüze sürün. Yarım saat beklettikten sonra güzelce yıkayın. Siyah noktaları bildiğiniz söküp çıkaran bir yöntem bu. Maske tarifini nereden okudum hatırlamıyorum, ama bugüne kadar siyah noktalara karşı kullandığım en etkili yöntem.

2. Kivi maskesi 

1 adet kivi
2 yemek kaşığı süt
1 çay kaşığı bal

Kivilerin kabuğunu soyup blender veya çatal yardımıyla püre haline getirin. Çatal kullanacaksanız, yumuşak kivileri tercih edin. Kivi püresine 2 yemek kaşığı süt ve 1 çay kaşığı balı karıştırın. Yüzüne sürün. 25-30 dakika bekletin. Ilık suyla yıkayın. Bu maske gözenekleri kapatır, siyah noktaları temizler ve cildinize gereken nemi verir. Haftada en az 2 kere uygulayın.

3. Toz Jelatin Maskesi

2 yemek kaşığı toz jelatin (aktarlarda satılan beyazımsı şekersiz olandan)
2 yemek kaşığı süt 

Malzemeleri mikrodalgaya dayanıklı kapta karıştırın. 5-10 saniye mikrodalgada ısıtın. Karışım yüzünüze sürülecek kadar soğuduğunda T bölgenize (burun, alın) uygulayın. Kaş, kirpik ve saçlarınıza değdirmeyin. Kuruduktan sonra maskeyi soyun. Jelatin siyah noktalara yapışarak kökünden çıkaracaktır. Maskeyi çıkardıktan sonra nemlendirici kreminizi veya yağınızı sürün.

Rüşür Taşı (Safidab)


Geçenlerde Instagram'da dolaşırken karşıma İran taşı Sefidab diye bir reklam çıktı. Reklamda gördüğüm taş bana tanıdık geldi. Açıp içeriğini okuduğumda, tabii ya, neden hiç aklıma gelmedi, diye üzüldüm.

Azerbaycan'da kadınların, özellikle köy yerlerinde, en çok kullandığı taştır Sefidab veya Rüşür taşı. Yüzdeki koyu lekeleri, siyah noktaları, cilt ve vücuttaki ölü derileri temizlemek için keseye sürülerek kullanılmaktadır.

Ben küçükken Annemler sürekli kullanıyordu bu taşı. Sonradan ben de kullanmaya başladım ve gerçekten o zamanlar yüzümde ne siyah nokta, ne de güneş lekeleri vardı. Hem de güneş kremi falan da kullanmamıza rağmen.

Antalya'nın Lara bölgesinde bulunan Derdeva Aktar'a gittim hemen. Tanesi 10 liraya aldığım Rüşür taşını eve getirip ıslak yüzüme elimle sürdüm ve iyice yüzüme yedirdim. 5-10 dakika sonra güzelce yıkadım. Yüzüm kadife gibi oldu. Koyu lekeler gittikçe açılmaya başladı. Henüz 1 hafta oldu. Taş bitince sonucu sizlerle paylaşacağım.


UYARI: BU YAZIDA BAHSETTİĞİM TÜM MASKELER, KARIŞIMLAR, VİTAMİNLER VE DİĞER BAKIM ÜRÜNLERİNİ UYGULAMADAN ÖNCE BU ÜRÜNLERDEN HER HANGİ BİRİNE ALERJİNİZİN OLUP OLMADIĞINDAN, CİLDİNİZİN HASSASLIĞINDAN EMİN OLUN. BU YAZIDA BAHSETTİKLERİM SADECE KENDİM İÇİN UYGULADIĞIM BAKIMLARDIR. 






3 yorum:

  1. Cok harika cok muhtesem tavsiyeler icin cok ama cok tesekkur ederim. You always win.

    YanıtlaSil
  2. Yumurta ve Nişastayı denedim. Özellikle burnumun kenarlarındaki siyah noktaları gerçekten yok etti. Elinize sağlık

    YanıtlaSil