Mavi Badem'li Blog : Tae Bo zayıflatır mı?

Kahveni Kendin Yap!

twitter

16 Haziran 2017 Cuma

Tae Bo zayıflatır mı?

Öncelikle şunu bilmenizi isterim ki Tae Bo hiç de yazılanlar gibi saatte 800 kalori falan yaktırmıyor. Zira bütün gün yediklerinizi büyük bir titizlikle hesaplayıp, akabinde 1 saat Tae Bo yaparak 800 kalori kaybederim düşüncesiyle başladığınız kilo verme serüveniniz hüsranla sonuçlana bilir.

Tae Bo içerisinde dans, kik boks, zumba gibi tüm vücudu çalıştıran ve çalışırken eğleneceğiniz bir egzersiz çeşididir. Tae bo size kilo kaybettirir, bel ve karın bölgenizi inceltir, kalçalarınızı yukarıya doğru kaldırır, selülitlerinize iyi gelir, ve de en önemlisi kendinizi fit ve enerjik hissetmenize yardımcı olur.  

Öncelikle size tavsiyem ilk hafta sadece 15-20 dakikalık Tae bo yapın. Çünkü Tae bo tüm vücudunuzu çalıştırdığı için zorlana bilirsiniz. Ben Billy Blanks'ın resmi youtube sayfasından izleyerek yapıyorum.


İlk etaplarda haftada üç gün yapmak yetiyor da artıyor bile. Ben 2.haftadan itibaren 30 dakikalık çalışmalar yapmaya başladım. 


Peki Tae bo ile nasıl bir değişime uğrayacaksınız: 

1. Kendinizi daha fit hissedeceksiniz. İş sonrası üzerinize çöken ağırlıktan, merdiven çıkarken nefessiz kalmalardan bir kaç ay içinde kurtulacaksınız. 

2. Karın, kol ve bacak kaslarnızda gelişim ve selülitlerde 75% azalma olacağını farkedeceksiniz. 

3. Kilonuza bağlı olarak inceldiğinizi gözlemleyeceksiniz. 


Bazı tavsiyeler: 

1. Spor yapmak için bahane üretmeyin (işten geldim yorgunum, eve yakın spor salonu yok, evde spor yapamıyorum falan filan gibi). Ben sporumu evde yapıyorum. Açıyorum bilgisayarı ve başlıyorum yapmaya. 

2. Hocasız spor yapamam falan demeyin. Çünkü Tae bo hocası Billy Blanks zaten ünlü hoca. 

3. Akşam işten geldikten sonra çoluk çocuk, yemek, temizlik falan diye ne kendinizi ne de bizi kandırmayın, lütfen. Zira ben akşam yemeğinden 1-1,5 saat sonra yapıyorum. Ve televizyonun önünde çay, çekirdek, portakal yemeye haftada 3 kez ara verseniz, dünyanız kararmaz her halde. 

4. Spordan sonra mutlaka süt, yoğurt veya yağsız ızgara tavuk yiyin. Yoksa kaslarınız erir ve ne kadar az kasınız olarsa, o kadar çok yağ depolamış olursunuz. 

5. Kilonuzda kaybolma görmüyorsanız, endişelenmeyin. Çünkü Tae bo'nun vücudunuza kazandırdığı kaslar sayesinde yağ oranınız düşecektir. Tartıda görünen kilo ise sadece kas ağırlığınızdır. Kilo verdiğinizi bedeninizdeki incelmeden görebileceksiniz. 

5. Evde yapabileceğiniz Tae bo videolarından birkaç örnek : 


















1 yorum:

  1. 1 ay haftada 3 kez tae bo yapsam sizce kac kilo veririm? boyum 160cm. 95 kg oldum karantinada...

    YanıtlaSil