Mavi Badem'li Blog : Peynirli Dukan Ekmeği Tarifi

Kahveni Kendin Yap!

twitter

5 Nisan 2017 Çarşamba

Peynirli Dukan Ekmeği Tarifi

Hem düşük kalorili, hem de doyurucu ve sizi uzun süre tok tutacak ekmek yapmak istiyorsanız Peynirli Dukan Ekmeği tarifi tam size göre derim.
Dukan diyeti tariflerinin olmazsa olmazları arasında protein ağırlıklı ürünler kullanıldığı için hem doyurucu oluyorlar hem de vücudunuzun yağ yakmasında büyük rol oynuyorlar.









Pişirmek için mutlaka ekmek kalıbı kullanın. 


  • 8-10 yemek kaşığı yulaf kepeği
  • 2 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı yağsız yoğurt
  • 2 yemek kaşığı yağsız süt
  • Dilediğiniz kadar lor peyniri (ben küçük kasede koyuyorum)
  • yarım paket kabartma tozu
  • tuz 
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber (veya dilediğiniz kadar)
- Önce yumurtaları mikserde köpürene kadar ve hacmi iki katı olana kadar çırpın. Ben yumurta beyazlarını katılaşana kadar ayrı çırpıyorum, sonra üzerine sarıları ekleyip tekrar 2-3 dakika çırpıyorum. 

- Sonra tüm diğer malzemeleri (yulaf kepeği, kabartma tozu, tuz, kekik, kırmızı pul biber, süt, yoğurt) ekleyip iyice karıştırın. Sıvı olması sizi korkutmasın, piştiyi zaman sertleşecektir. Karışımı dörtgen ekmek kalıbına dökün.

- Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin, fırını kapatıp 5-10 dakika daha kapalı fırında bekletin. 

- Soğuyana kadar kesmeyin. Tam soğuduktan sonra dilimler halinde afiyetle yiyin :) Zaten maksimum 2 küçük dilimle tıka basa doyacaksınız. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder